Bli månadsgivare
  • x Menu
  • Om Actionaid
  • Vårt arbete
  • Stöd oss
  • Månadsgivare
  • För företag
  • Gåvoshop
  • Kontakt
  • Insamlingsansvarig (vikariat)

    Är du en operativ fundraiser som drivs av att nå intäktsmål och resultat? Kan det vara dig vi söker för rollen som insamlingsansvarig? 

    ActionAid bekämpar fattigdom och orättvisor genom att stärka flickors och kvinnors rättigheter. Som insamlingsansvarig blir du en nyckelperson för vår verksamhet i Sverige. Här har du chansen att göra skillnad på riktigt!  

    Om rollen  

    Som insamlingsansvarig kommer du att arbeta aktivt för att öka organisationens intäkter från privatpersoner och företag, med fokus på att värva och behålla månadsgivare. Du är budgetansvarig och analyserar ständigt resultat för att säkerställa goda investeringar. Stort fokus ligger på att fördjupa och förfina befintliga insamlingskanaler. Som insamlingsansvarig behöver du även vara en god relationsbyggare, då du kommer ha kontakter med allt från leverantörer till givare. 

    Huvudsakliga arbetsområden  

    • Övergripande ansvar för privat- och företagsinsamling.  
    • Ansvara för insamlingens planerings-, budgeterings- och uppföljningsarbete.  
    • Samordna olika insamlingsaktiviteter och större insamlingskampanjer  
    • Kontakt med och kravställning mot leverantörer; såsom Face2Face, Telemarketing, mediabyrå, CRM-system, betalplattformar.   

    Kvalifikationer  

    Rollen förutsätter att du: 

    • Har relevant utbildning för tjänsten, till exempel inom marknadsföring, eller motsvarande kunskap inhämtad på annat sätt.  
    • Har erfarenhet av att projektleda och driva intäktsarbete, att arbeta operativt  med daglig drift av insamlingsarbete.  
    • Talar och skriver flytande svenska och engelska. 
    • Tidigare erfarenhet av arbete i en insamlingsorganisation.  

     

    Vi tror på mångfald och inkludering. Om du inte uppfyller alla de angivna kvalifikationerna men känner att du har relevant erfarenhet eller färdigheter som skulle vara till nytta för rollen, uppmanar vi dig att ändå skicka in din ansökan och berätta mer om dig själv. 

    Personliga egenskaper 

    Du gillar att räkna och analysera för att skapa de bästa förutsättningarna för organisationens intäkter. Du ser positivt på att arbeta med liten budget och litet team, och har förmågan att kunna prioritera i ditt arbete. Det kommer naturligt för dig att söka innovativa lösningar för att komma framåt och du räds inte att fatta beslut. Kanske befinner du dig redan i en roll där du arbetar med insamling, men känner att det är dags för en ny utmaning där du kan ta på dig ett ännu större ansvar och få möjlighet att fatta betydande beslut självständigt. Vi tror också att du drivs av ett starkt engagemang för jämställdhet och fattigdomsbekämpning. 

    Anställningsvillkor 

    Tjänsten är ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme i veckan.  

     

    Tjänsten är placerad på ActionAid Sveriges kontor på Södermalm i Stockholm.  

    Ansökningsprocess  

    Välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 20 november , märkt “Insamlingsansvarig”.  

     

    OBS! Vänligen observera att vi endast behandlar fullständiga ansökningar som skickas in via den angivna mejladressen. Fullständig ansökan består av ditt introduktionsbrev och ditt CV. 

     

    Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kan komma att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.   

     

    Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna Jennifer Vidmo: [email protected] 

     

    Vi ser fram emot din ansökan! 

    Om ActionAid

    ActionAid Sverige är en biståndsorganisation och del i den globala ActionAid-federationen som finns i 46 länder. Vi arbetar för att bekämpa fattigdom och orättvisor och har ett särskilt fokus på flickors och kvinnors rättigheter, eftersom jämställdhet är en förutsättning för hållbar utveckling. ActionAid Sveriges uppdrag är att stötta och samla in medel till verksamhet internationellt och nationellt, att driva egna projekt samt kommunicera och jobba för påverkan inom organisationens kärnfrågor. 

    Ansökningsprocess 

    Välkommen med din ansökan till [email protected] senast den 1 mars, märkt “Ansökan Kommunikationsansvarig”.  

     

    Fullständig ansökan består av ditt introduktionsbrev och ditt CV. 

     

    Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.  

     

     

    Villkor

    Tjänsten är tillsvidare och inleds med sex (6) månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.  

     

     

    Placering 

    ActionAid Sveriges kontor på Södermalm i Stockholm. 

     

     

    Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna Jennifer Vidmo: [email protected] 

     

    Vi ser fram emot din ansökan! 

    Inställningar av cookies

    Denna webbplats använder cookies för att vi ska kunna ge dig den bästa möjliga användarupplevelsen. Cookieinformation lagras i din webbläsare och utför funktioner som att känna igen dig när du återvänder till vår webbplats och hjälpa vårt team att förstå vilka delar av webbplatsen du tycker är mest intressanta och användbara.

    Nödvändiga cookies

    Strikt nödvändiga cookies bör alltid vara aktiverade så att vi kan spara dina inställningar för cookieinställningar.

    Tredjepartscookies

    Denna webbplats använder Google Analytics för att samla in anonym information såsom antalet besökare på hemsidan och de mest populära sidorna.

    Att hålla denna cookie aktiverad hjälper oss att förbättra vår webbplats.

    Marknadsföringscookies

    Cookies för marknadsföring används för att spåra besökare på webbplatser. Avsikten är att visa annonser som är relevanta och engagerande för enskilda användare, och därmed mer värdefull för utgivare och tredjepartsannonsörer.