Bli månadsgivare
  • x Menu
  • Om Actionaid
  • Vårt arbete
  • Stöd oss
  • Månadsgivare
  • För företag
  • Gåvoshop
  • Kontakt
  • CRM- och lojalitetsansvarig

    Vill du använda din expertis inom CRM och givarkommunikation för att göra skillnad på riktigt? ActionAid Sverige söker nu en CRM- och lojalitetsansvarig som vill vara med och stärka engagemanget hos våra givare – och därmed bidra till vårt arbete för flickors och kvinnors rättigheter världen över. 

    Om ActionAid 

    ActionAid Sverige är en biståndsorganisation och del i den globala ActionAid-federationen som finns i 46 länder. Vi arbetar för att bekämpa fattigdom och orättvisor och har ett särskilt fokus på flickors och kvinnors rättigheter, eftersom jämställdhet är en förutsättning för hållbar utveckling. ActionAid Sveriges uppdrag är att stötta och samla in medel till verksamhet internationellt och nationellt, att driva egna projekt samt kommunicera organisationens kärnfrågor. Vår verksamhet och kommunikation fokuserar särskilt på flickors och kvinnors rättigheter utifrån frågor som rör rätten till sin kropp, klimaträttvisa, utbildning och försörjning samt humanitära insatser.

    Om rollen 

    Som CRM- och lojalitetsansvarig har du givaren i fokus och spelar en nyckelroll i att utveckla vår givarresa – från första kontakt till långsiktigt engagemang. Du arbetar med att skapa och analysera kommunikation som stärker relationen med våra givare och säkerställer att våra system och processer stödjer både kvalitet och utveckling. 

     

    Du kommer också att projektleda arbetet med upphandling och övergång till ett nytt CRM-system. Vi söker därför dig som har strategiskt och operativt kunnande inom CRM och marketing automation och som vill använda det för att skapa verklig samhällsnytta. 

    Huvudsakliga arbetsområden 

    • Utveckla och ansvara för givarresan, inklusive onboarding och lojalitetsbyggande kommunikation 
    • Skapa och skicka nyhetsbrev, sms och andra utskick i olika kanaler 
    • Genomföra och följa upp datadriven analys av givarengagemang och insamlingsresultat 
    • Projektleda upphandling och konvertering till nytt CRM-system 
    • Säkerställa effektiv hantering, struktur och utveckling av CRM och marketing automation 
    • Samarbeta med insamlings- och kommunikationsteamet för att utveckla kampanjer och initiativ 

    Rollen förutsätter att du:

    • Flerårig erfarenhet av CRM-arbete och marketing automation, men mycket goda analys- och projektledningsförmågor 
    • Relevant utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande erfarenhet 
    • Flytande svenska och engelska i tal och skrift 
    • Mycket god analytisk förmåga och vana att arbeta med Excel och gärna Power BI 
    • Erfarenhet från civilsamhället eller insamlingsorganisation. 
    • Erfarenhet av Softronic Charity och/eller Rule är ett plus 

     

    Personliga egenskaper:

    Till den här rollen söker vi dig som både är analytisk och kreativ med ett starkt intresse för målgruppsanpassad kommunikation. Du har teknisk förståelse, gillar att arbeta datadrivet och har förmåga att ta initiativ och driva projekt framåt. Du är prestigelös, lösningsorienterad och trivs i ett samarbesinriktat team där man ställer upp för varandra. 

    Filosofi och metod: 

    ActionAid arbetar vi i linje med vår värdegrund och våra policys, inklusive uppförandekod, antikorruptionspolicy och barnskyddspolicy. Du förväntas arbeta målinriktat i linje med vår strategi, bidra till kvalitet, dialog och lärande, samt främja en rättighetsbaserad metod i allt vi gör – både i Sverige och i samarbete med våra internationella partners. 

    Praktisk information

    Villkor: Tjänsten är tillsvidare, vi tillämpar sex månaders provanställning. Omfattning 100% enligt ök. Tillträde snarast enligt överenskommelse. ActionAid omfattas av kollektivavtal mellan Fremia och Unionen/akademikerna.

     

    Placering: Tjänsten är placerad på ActionAid Sveriges kontor på Södermalm, Stockholm. Vi har nyligen flyttat till nya mysiga lokaler belägna endast ett par minuters promenad från Medborgarplatsen. Lokalen är tillgängliganpassad med RVC och ligger på markplan. 

    Ansökningsprocess 

    Välkommen med din ansökan till jobb@actionaid.se senast den 25 juni, märkt “CRM- och lojalitetsansvarig”. Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Fullständig ansökan mailas till ovan adress och består av ditt introduktionsbrev och ditt CV. 

     

    Frågor om rollen eller processen: Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna generalsekreterare Jennifer Vidmo: 070 352 46 09 

     

    Vi ser fram emot din ansökan! 

    Ansökningsprocess 

    Välkommen med din ansökan till jobb@actionaid.se senast den 1 mars, märkt “Ansökan Kommunikationsansvarig”.  

     

    Fullständig ansökan består av ditt introduktionsbrev och ditt CV. 

     

    Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.  

     

     

    Villkor

    Tjänsten är tillsvidare och inleds med sex (6) månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse.  

     

     

    Placering 

    ActionAid Sveriges kontor på Södermalm i Stockholm. 

     

     

    Har du frågor kring tjänsten kontakta gärna Jennifer Vidmo: jennifer.vidmo@actionaid.org 

     

    Vi ser fram emot din ansökan!